woensdag 22 februari 2012

Europees president Herman Van Rompuy

Wie drinkt thee? Veel meer dan we denken ...
Inderdaad ook Herman Van Rompuy drinkt thee ... of toch poging tot. Op een feest van de Singalese Ambassade werd ik gevraagd om thee te schenken. Er was een optreden in de Bozar te Brussel en tijdens de pauze was het thee troef. Toen ik langs kwam met de theepot schrok Herman even "Thee???" maar toch liet hij zijn kopje vullen na mijn pleidooi dat hij alert zou zijn na een vermoeiende dag en zo dubbel kon genieten van het tweede deel van het optreden. Bij het tweede kopje bedankte hij mij maar wou toch poseren voor de foto terwijl ik schonk en ... hij dronk het ook nog op! Toen ik voor de derde maal langsging keek hij of er fotografen klaarstonden en ... neen geen beeldstelers ... en jammer ook geen thee meer. Maar ik leerde hem toch twee kopjes drinken ... missie alweer geslaagd.

Bemerk aan mijn arm het sierlijke armbandje. Een bundeltje draadjes zorgvuldig door een boeddhistische monnik opgeknoopt na een fantastisch bezoek aan een tempel helemaal afgezonderd in het midden van een meer. Hiervoor moesten we eerst door een mangrove varen langs prachtige oevers vol kaneelbomen en exotische bloemen.
Gelukkiger waren er ook nog andere enthousiaste theedrinkers die graag hun kopje lieten vol schenken ... met de nadruk op VOL.

1 opmerking: