zondag 19 februari 2012

Enkel kwaliteit

ann vansteenkiste
Meer en meer krijg ik aanvragen naar goeie thee en filmpjes zoals 'The Bitter Taste of Tea' doen mensen nadenken. Het is mijn bedoeling om mensen in te lichten en te laten zien wat er allemaal leeft. Vooral omdat de theewereld een tot nu toe nog ongekende wereld is. Vooral in Belgiƫ maar ook in Nederland weet zelfs een theeliefhebber maar half wat ze in hun kopje krijgen.

Ik wil enkel thee die aan drie pijlers voldoet:
1. topkwaliteit, handgeplukt
2. zonder pesticiden, herbiciden, zware metalen ...
3. fairtraide: dat de mensen over gans de keten betaald worden zoals het hoort

Waarom sta ik daar zo op? Omdat het internet en de winkels bulken van leugens en slechte kwaliteit. Sites lokken met deze mooie doch lege woorden klanten. Ware het niet dat ik bij enkele firma's op bezoek was, zag en weet dat ze toch gif selecteren dan zou ik zo fel niet reageren. Ach een beetje gif zeggen ze, een thee is de zoveelste verdunning ... Zo hoorde ik dat oa ook in Parijs bij het proeven van Japanse thee na de Fukushima ramp ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten