dinsdag 5 juli 2011

Paris ... Japanse thee volgens Kyusu

Gans de dag thee ... Ik heb er zin in ! ! ! In de voormiddag: thee van Taiwan. Topkwaliteit, hoog in de bergen, kleine boeren die samenwerken, de boeren worden echt gesteund en bevestigd in hun werk ... Helemaal mijn ding. Ze telen ook een deel thee aan de kust in lagere gebieden maar die zijn dan ook weer speciaal door hun sterke fermentatie. Wist je dat 80% van de productie voor eigen consumptie is? Vandaar dat de prijzen zo hoog liggen. Ze hebben echte topkwaliteit maar door hun klein landoppervlak is er niet veel. De 20% die ze exporteren is fel begeerd door kenners en dat weten ze. Gelijk hebben ze. In de namiddag drinken we Japanse thee gezet volgens de Kyusu methode. Een sterk geconcentreerde drank (je neemt voor die manier van theezetten zeker dubbel zoveel thee als je normaal zou doen) die we meerdere keren laten infuseren en telkens organoleptisch beoordelen. Ik beef wel van het danig theeproeven. De cafeïne die we vandaag binnen hebben zal ook wel boven de ADD liggen. Tenslotte eten we de blaadjes gedrenkt in sojasaus op. Ongelooflijk lekker! Mijn job is echt de max. Ik word er elke dag meer en meer verliefd op. Mensen zeggen dat verliefdheid verdwijnt. Wel ik kan zeggen van niet! Zolang je de liefde sprankelend en verrassend houdt, blijft ze. Thee is zo onvoorspelbaar, uitdagend, sprankelend, ... ach man ik geraak er nooit op uitgekeken en ze vervult mijn hart meer en meer ... ik denk dat ik verslaafd ben!

1 opmerking:

  1. knap, dat je helemaal kan opgaan in iets en er dan ook nog je job van maken !
    liefs,
    bert

    BeantwoordenVerwijderen